torsdag 8 december 2011

Lurad av Iphone.

Ja grundlurad rent ut sagt.
Kanske hade den resfeber, eller så ville den bara få sig ett gott skratt.
Hur som helst så var den ute efter mig!

Larmet gick av imorse och trött tog jag mig till toaletten för att fräscha upp mig inför dagen. Tog med mig kläder in i vardagsrummet och slog igång tvn för att titta på julkalendern medan jag klädde på mig. Men det gick ett annat program på ettan. Märkligt. Gick in på text-tv för att kolla om de bytt visningskanal, men ser istället att text-tv-klockan inte alls visar samma tid som min mobil. Min mobil sa 07:15 - tvn sa 04:15! Dubbelkollade med klockan i köket och surfade till och med in på frökenur.se. Alla sa 04:15. Startade om telefonen, den envisades med att klockan var strax efter 7. Går in på inställningar och möts av den här bilden:


Har alltså telefonen på automatisk inställning, och någon gång inatt har den fått för sig att vi har hamnat i Moskva! Inte förrän jag tog bort det och gjorde en manuell inställning på "Stockholm" visade sig den korrekta tiden - och jag fick förvirrat gå och lägga mig igen...
MOSKVA?

Inga kommentarer: