lördag 17 december 2011

Present från avdelningen.
 Ja fredag igår alltså och sista dagen på sista praktiken. Oj vad märkligt det känns! Jag och Yvonne (som varit student på samma avdelning) passade på att bjuda barnen på glass och gav pedagogerna varsin julklapp som tack för de senaste veckorna. Vi har verkligen blivit så väl omhändertagna och fått vara en naturlig del av deras vardag på förskolan :) Vi i vår tur fick också varsin julklapp - fotkrämer, så vi slipper ha ont i fötterna efter allt vandrande. Tyckte det var en söt och personlig idé när vi varit med i en utegrupp som går väldigt mycket varje dag :)
Att praktiken nu är slut innebär också att jag är ännu närmare den spännande starten på livet efter skolan. Redan på tisdag börjar jag ju mitt nya jobb och det ska bli så otroligt kul! Men jag måste erkänna att jag nog kommer att vara lite nervös, man vill ju verkligen visa sig från sin allra bästa sida! För allra första gången ska jag gå in på en förskola och vara en del av den ordinarie personalen, istället för vikarie eller praktikant. Det är faktiskt ganska stort! Det värmde mitt hjärta (och lugnade mina nerver en aning) när en av mina blivande kolleger kommenterade min status på Facebook igår och skrev att jag är så välkommen till dem på tisdag. Tror jag kommer stormtrivas bland alla dessa härliga människor :)


Julklapp till Stefan.
Efter praktiken igår gav jag mig ut och handlade massa gott, då pappa och bror kommer på middag ikväll. Man vill ju bjuda på nått riktigt smarrigt :) Pappa fyller år på onsdag så det ska vi fira lite så här i förskott. Tyvärr kunde inte hans sambo och hennes barn följa med, men vi ska nog kunna ordna en kalas-känsla i alla fall! Jag passade även på att fixa färdigt mina julklappar till Stefan som nu ligger inslaget bredvid jul-enen. Kom på mig själv med att tänka att det är lite märkligt att jag bestämt med de flesta att vi inte ska ge julklappar - för jag älskar att hitta den perfekta gåvan och slå in den i vackert papper och tänka på hur glad personen i fråga kommer bli. Däremot älskar jag inte julruschen och stressen. Paniken över att inte veta vad man ska ge... Och det slipper jag ju på detta sättet.


Eftersom det var fredag igår så är det ju helt naturligt att det är lördag idag. Efter en lugn start kommer vi snart att ta tag i alla dagens göromål. Här behöver städas i lägenheten, maten för ikväll ska förberedas, hunden ska rastas... men först blir det nog faktiskt en köks-titt till, bara för sakens skull.

Trevlig lördag/helg på er därute!

Inga kommentarer: