tisdag 6 december 2011

YES jag är mindre förkyld, har jag tänkt hela dagen då jag både har snörvlat mindre och knappt känt något i halsen. Sen kom kvällen och jag blev fasansfullt trött. Så trött som man bara blir när kroppen inte riktigt är som den ska. Jag hade tänkt handla och uträtta flera andra ärenden, men som tur var hade Stefan varit steget före mig så jag kunde gå hem och lägga mig på soffan. Somnade nästan, men tvingade till slut upp mig själv så att det blev lite undanplockat och dammsugit så att vi slipper att skämmas när pappa kommer om en stund. Han ska på någon middag här i stan ikväll och ska sova här, och det kändes mindre snällt att bädda ner honom i ett dammigt vardagsrum. Så nu är här rent, massor med levande ljus tända och julmusik som strömmar ur högtalarna. Skönt! Nu ska jag bara hålla mig vaken genom vårt tisdagsmys också innan jag mest troligt slocknar i ett varmt bad!

Inga kommentarer: