fredag 23 december 2011

Så fel man kan ha. Var inte alls på bättringsvägar utan har haft mellan 39-40 graders feber hela dagen idag också. Suck. Ska det bli en sängliggande jul? Blir i alla fall ingen frukost/brunch hos brorsan imorgon då jag inte vill vara orsaken till att hans gravida sambo eventuellt skulle bli smittad.
Har blivit väl omhändertagen i alla fall. Mamma och mannen tävlar om priset som dagens hjälte - tror de vinner båda två! Mamma kom förbi med hostmedicin och blåbärssoppa, och Stefan ställde sig och friterade hemmagjorda pommes när jag nämnde att jag kände mig lite sugen på det :) Plus att han handlade de sista julklapparna som jag inte hunnit med. Och hela tiden frågar hur jag mår. Och vill vara nära mig trots att jag är svettigt febrig och allmänt ofräsch. Det är kärlek det ;)
Fick till slut nog av febern och tog en ibumetin (fastän jag försöker att inte ta en massa piller) och jag måste erkänna att det känns skönt att känna sig som en människa igen, om än en extremt förkyld människa! Nu håller jag tummarna för att jag vaknar feberfri imorgon! God jul på er allihopa :)

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul på er! Och krya på dig Tessan!
Kramar A