måndag 5 december 2011

Idag var en sådan dag då jag tog mig ur sängen bara för att jag var tvungen. Huvudet var tungt, näsan var täppt och jag kände mig allmänt hängig. Men är det praktik så är det. Och som jag intalade mig på vägen till förskolan imorse, hade jag arbetat hade jag antagligen ändå gett mig iväg för att inte lämna mina kolleger i sticket. Det krävs mer än en manlig förkylning för att jag ska stanna hemma ;)
Ungarna var på gott humör och vi genomförde ett nytt experiment så dagen var helt okej i alla fall, trots att orken inte riktigt fanns där. Första snön fick vi se också och det känns faktiskt fortfarande lite magiskt. Snö är så fint :) Sen att den inte låg kvar är ju en annan femma...
Nu ligger jag hemma i soffan och här har jag legat sen jag kom hem. Ja jag var i för sig uppe en liten stund då jag av någon anledning fick för mig att leka med en ballong tillsammans med Niike. Jag hatar när ballonger smäller och Niike är skotträdd så det var kanske ingen toppenidé då hon utan bättre vetande attackerade med både tänder och klor. Men den small inte så vi överlevde den här gången :) Stefan försökte foto henne när hon hoppade runt och studsade upp ballongen i luften med hjälp av nosen, men det var lite för mycket rörelse även för vår fina kamera. Kul såg det ut i alla fall, ni får föreställa er ;)
Nu blir det ytterligare lite vila så att jag orkar med praktik även imorgon!

Inga kommentarer: